Recap of the month:  Juni runs full of fun

I’m Back!
He hallo daar ben ik weer, mijn vakantieperiode op deze blog is voorbij!!

Wauw wat is de maand Juni voorbijgevlogen. Het was de maand met het minst aantal kilometers voor het hele jaar! Het eindcijfer kwam te staan op 61 kilometer. Wel vallen hier ook hele bijzondere kilometers onder.

Eind mei ben ik namelijk op honeymoon gegaan naar Sri Lanka nadat we daar 10 dagen hebben rondgereisd hadden we nog 5 hele relaxte dagen op de Malediven. Natuurlijk had ik mijn hardloopschoenen ingepakt en besloot ik een paar keer te gaan rennen.

Holiday Fun Runs
Mijn eerste run was kort, ik vond het heel erg spannend om buiten de hekken van het hotel in mijn eentje te gaan rennen. Ik had de avond ervoor al besproken waar ik zou gaan rennen en hoe lang ik erover zou gaan doen. Dit resulteerde in het feit dat ik 2,3 kilometer heb gerend, mijn hartslag was door de spanning skyhigh en de hond aan het einde van het pad vond mij niet zo gezellig. Wel was het ijs voor mij gebroken, waren de mensen onderweg erg vriendelijk en waren mijn eerste kilometers voor de maand gemaakt. Omdat we tijdens onze rondreis meerdere nachten in hetzelfde hotel verbleven heb ik ook mijn 2e run in Sri lanka daar gelopen. Iets verder een stuk vlotter en veel meer ontspannen.

Tijdens de rondreis waren we sowieso veel aan het wandelen, hebben we prachtige uitzichten gehad en zelfs nog een dag gefietst om verschillende tempels te mogen bewonderen. We hebben genoten en in de bergen was het zelfs zo aangenaam in de middag dat ik daar heerlijk alleen heb gelopen terwijl manlief onderweg was om foto’s te gaan maken van verschillende mooie punten.
Iedere keer duidelijke afspraken gemaakt, waar ik zou lopen en hoe lang ik weg zou blijven. Bewust korte loopjes gedaan maar in de bergen was ik echt op mijn gemak, ondanks dat het langs een drukke weg was. Ik heb mijn snelste kilometers tijdens de hele vakantie daar gemaakt.

Tijdens ons verblijf op de Malediven besloot ik dat ik alle weggetjes toegankelijk voor de bezoekers van het eiland wilde lopen. Dit heb ik een mooie ochtend tijdens de zonsopgang gedaan. Ik kwam op een totaal van bijna 5 km dus ik besloot nog even wat extra meters te maken en daar heb ik dus een mooie 5 km gelopen. Het grote voordeel daar is dat er op elke hoek wel een medewerker aan het werk is en je vriendelijk begroet, het eiland waar wij op zaten was 1 groot resort dus qua veiligheid voelde dit heel erg goed.
Ik heb nog 1 keer vaker gelopen op de Malediven, het was meer een laatste training. Ik had mij namelijk opgegeven op zaterdag 17 juni voor de TT run in Assen. Ik heb ervoor gekozen om toch maar heel kort te lopen en absoluut niet op volle kracht. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik ondanks mijn Honeymoon, dat we op vakantie waren toch nog een heerlijke 16,4 km heb gelopen. Nee het is niet ver maar ik vond dit ontzettend leuk en dit kon prima tijdens onze prachtige rondreis/vakantie.

Back Home
Op vrijdag ochtend lande ons vliegtuig weer in Nederland. Gelukkig is het tijdsverschil niet groot en nadat we thuis alles eenmaal weer op orde hadden was het voor mij tijd om de voorbereidingen voor de volgende dag alweer te treffen. Ik zou namelijk 3 rondjes lopen over het circuit van de TT in Assen.

De volgende dag afgesproken met hardloopmaatje Mirjam en samen naar assen gereden. Ik was moe en het zou de bedoeling zijn dat ik echt mijn best zou gaan doen maar ook zou gaan genieten. 3 rondjes van 4,4 km. Totaal zou ik dus 13,2 km gaan hardlopen. Ik besluit als we ons voorbereiden dat ik het rustig aan ga doen. Geen tijd maar uitlopen en genieten. Samen met Mirjam nog even een mooie startvakselfie gemaakt en vervolgens sprong het rode licht uit, klonk het startschot en race ik vanaf de startlijn direct in een te hoog tempo achter de anderen aan. Op de een of andere manier was tot op kilometer 11 mijn langzaamste tempo per kilometer 5.16 m/km. Daarna gaf mijn hartslag aan en nu moet je rustig aan gaan doen. Ik liep over de 180 slagen per minuut en ik kreeg kippenvel. Oké dat was echt mijn teken om even te gaan wandelen, tot de drinkpost, 2 bekertjes verder en daarna weer het tempo rustig opgepakt.  Toen ik over de finish kwam was ik enorm trots maar baalde ik dat ik gewandeld had. Echter was mijn lichaam moe en op op dat moment. Ik had mijn best gedaan. Achteraf ben ik super trots, 7e vrouw op deze afstand in een tijd van 1.11.59. Niets om over te klagen genoeg om heel trots op te zijn !

Goals
Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuw groter doel. Ik merk dat het sneller worden op de 5 km of op de 10 km mij niet motiveert. Ik zie een onwijs leuke kans en besluit mij in te schrijven. Ik ga op zoek naar een nieuwe trainingsvorm om dit doel te behalen en ik laat mij daarover informeren. Speur het internet af naar hoe anderen erover denken en dan besluit ik het ook te gaan doen.
Ik ga namelijk met sportrusten trainen voor mijn volgende marathon. De marathon van Eindhoven is mijn nieuwe doel.

Ik loop voordat ik dit definitief besluit nog wel een keer een 24 km run. Ik vind het heerlijk maar deze run heeft mede mij de keuze doen maken dat ik de sportrusten methode ga volgen. Ik vind het onwijs spannend maar ik weet dat ik de 42 km aan kan en het lijkt mij geweldig om in Eindhoven over de finish te komen. Mijn eerste Nederlandse marathon! Mijn tweede van hopelijk nog vele.

Hebben jullie al mooie plannen voor de komende periode..    en wie kan ik high fiven tijdens de marathon van Eindhoven? Ik vind het onwijs spannend maar oh zo leuk!